Logo Ajuntament de Barcelona

Selecciona idioma

  • Català
  • Castellano

Altres webs de l'Ajuntament de Barcelona

L'Ajuntament
Contacte
Tràmits
Treballa a l'Ajuntament
Noticies
Agenda
Mapa
Com s'hi va
Vés al contingut

Associació Consell de Cent

Inici
Instruccions de navegació del menú

Instruccions per als usuaris del lector de pantalla i del teclat

Per poder utilitzar aquest menú calen les tecles de cursor. El menú té fins a tres nivells:

  • Primer nivell: opcions del menú principal
  • Segon nivell: subopcions per a elements del primer nivell
  • Tercer nivell: subopcions per a elements del segon nivell

Instruccions de navegació:

  • Navegueu fent servir les tecles de cursor horitzontals en el primer nivell del menú.
  • Display and browse on the second level using the vertical arrow keys.
  • Utilitzeu la tecla d’escapada per tornar al primer nivell.
  • Utilitzeu la tecla de cursor dreta per mostrar el tercer nivell.
  • Navegueu pel tercer nivell fent servir les tecles de cursor verticals.
  • Utilitzeu la tecla d’escapada per tornar al segon nivell.
  • De manera alternativa, feu servir la tecla d’introducció per mostrar qualsevol nivell.
  • L'associació
    L'associació
    • Qui som
    • Òrgans en què participa
    • Fer-se SOCI
    • Fer-se amic/amiga de l'Associació
  • Membres
  • Activitats
  • Documentació
Instruccions de navegació del menú

Instruccions per als usuaris del teclat

Per poder utilitzar aquest menú calen les tecles de cursor. El menú té fins a tres nivells:

  • Primer nivell: opcions del menú principal
  • Segon nivell: subopcions per a elements del primer nivell
  • Tercer nivell: subopcions per a elements del segon nivell

Instruccions de navegació:

  • Navegueu fent servir les tecles de cursor verticals en el primer nivell del menú.
  • Utilitzeu la tecla de cursor dreta per mostrar el segon nivell.
  • Navegueu pel segon nivell fent servir les tecles de cursor verticals.
  • Utilitzeu la tecla d’escapada per tornar al primer nivell.
  • Utilitzeu la tecla de cursor dreta per mostrar el tercer nivell.
  • Navegueu pel tercer nivell fent servir les tecles de cursor verticals.
  • Utilitzeu la tecla d’escapada per tornar al segon nivell.
  • De manera alternativa, feu servir la tecla d’introducció per mostrar qualsevol nivell.
  • L'associació
    L'associació
    • Qui som
    • Òrgans en què participa
    • Fer-se SOCI
    • Fer-se amic/amiga de l'Associació
  • Membres
  • Activitats
  • Documentació
  1. Inici
  2. / Activitats

Dinar-debat amb Pere Macias

13 desembre - 2022

Enginyer de Camins Enginyer de Camins

Ex Alcalde d’Olot, de la Presidència de la Diputació de Girona, de parlamentari, de conseller deMedi Ambient i Política Territorial i Obres Públiques, ex senador i diputat.

Professor, escriptor i consultor en especial en temes ferroviaris.

Manifesta que el S XXI serà el segle del Ferrocarril per ser el mode més sostenible i eficient itambé per ser el de major capacitat per donar així resposta a la demanda que genera per nousdesplaçaments laborals, culturals i d’oci, així com el canvi de desplaçament d’habitatge des dela ciutat a l’Àrea i la Regió Metropolitana.

El Pla de Rodalies del que és coordinador, elaborat per ADIF i RENFE (2020-2025) aprovat iconsensuat tant pel Ministeri de Transports, la Generalitat i l’ATM, respon a la necessitat desuperar l’abandonament en inversions i manteniment per part del Govern Central, des del’aposta feta pel President Aznar: Madrid comunicat amb totes les províncies amb l’AVE, aixíper cada 100 € de línia ferroviària 11 anaven a la xarxa convencional (2014). No és fins el 2018que comença a revertir les inversions a rodalies de mitja i llarga distància del TrenConvencional.

El Pla contempla no només els grans projectes de remodelació en traçats en les zones urbanes(L’Hospitalet, Montcada, Sant Feliu) sinó la reposició dels actius físics, elèctrics i digitals de laxarxa, duplicacions de noves vies en alguns trams, condicionaments d’estacions etc., amb lafinalitat i compromís que té el pla de passar de 300.000 passatgers dia a 600.000, així com60.000 amb els trens Regionals i de les Rodalies de Girona, Tarragona i Lleida al final delperíode.

Les adjudicacions efectuades en relació amb les previstes pel període 2020-2025 assoleixen jael 43% amb més de 2.200 M€ contractats. Destacà també els encàrrecs per la construcció de97 nous trens, dels quals la part més important s’està fabricant a la factoria d’Alstom a SantaPerpetua de Mogoda. Trens de més capacitat i confortabilitat.En el debat és va considerar l’oportunitat o no del Metro llançadora de l’aeroport a l’estació deSagrera.

Joan Torres

Salta la galeria principal
Logo de l'Ajuntament de Barcelona
  • Contacte
  • Avís legal
  • Accessibilitat